Thursday, January 29, 2009

Vad heter du då lilla vän?

Jag har redan bestämt vad jag ska döpa min barn till. Mannen i fråga har inget att säga till om eftersom det är jag som kommer att ligga och bajsa på ett bord.
Här kommer som följer alla barnnamn:
Barn med Josè: Judith, Juni, Jeremia, Josie, Constantin, Tristan och Jonah.
Barn med Blondinfeffe: Åpa-EmaEma, Vårt-Andra och Bongo-Boläpp.

Eftersom jag redan uppenbarligen planerar att jag ska ha 10 barn så är det kanske inte läge att hitta på ytterligare ett passande namn men så hittade jag den här artikeln.
Ett av mina barn måste bara heta Hallå och jag kan lova att hon/han alltid kommer att få svara i telefonen.
-Hallå Larsson.
- Hallå?
- Ah Hallå.
- Hallå?
- JA HALLÅ!
- Hallå, vad håller du på med?
- Jag jobbar som hallåa? (alternativt jag arbetar i en växel. Växeln Hallå Hallå Hallå)

Oändligt lustigt. Nu kanske ni tycker att jag inte ska plåga mitt barn så väldans men jag ska säga er att det finns värre saker att bli döpta till. Se t.ex på det här stackars människorna:

Inge Finne.
Susanna Sket.
Tung Pung.
Inge Snygg.

Fast värst av allt måste ju vara USA:s president Richard Nixon som blev känd under smeknamnet Tricky Dick. Där kan man prata namn-karma.

1 comment:

Anonymous said...

Om du, mot all förmodan, inte skulle hitta josé så har jag ett alternativ till en man som du kan gifta sig med och få sjuukt roliga barnnamn med. Han heter Niklas Hård och går i min klass. Med din påhittelseförmåga blir det inte svårt att klura ut resten.

PS. han är snygg också. DS.