Wednesday, January 21, 2009

Sportsäsongen: 3e plats

Förutom att Januari är galornas tid så verkar det även vara sportens tid.
Handboll, innebandy, skidor - utbudet är oändligt och på bästa sändningstid. Inget mig emot, sport kan vara sjukt underhållande, men kanske framför allt märkligt. Så de närmaste inläggen tänkte jag också fokusera på sport -framför allt sport som inte är riktigt normal.
Plats 3: Konståkning - Par
Jag älskar att titta på konståkning och är i extas över att Sverige börjat producera sina egna stjärnor - men jag måste nog erkänna att större delen av min fascination ligger i faran. Halt underlag, skridskor som kan döda och galna ryssar i stora pälsar som får en bödel att framstå som den perfekta middagsgästen. Inte nog med det! "Du, det här verkar inte farligt nog, jag tänker såhär. Jag lyfter upp dig i skyn och kastar runt dig fem varv. Sen håller jag i dig med en hand medan du hänger upp och ner - sen kastar jag ner dig och då snurrar du runt ytterligare några varv - låter väl säkert och bra?".
Sammanfattningsvis: man vet att en sport är farlig när det typ är Rysslands nationalsport.

Vad kul att se dig! Välkommen in. Nämen vad fint, du har tagit med en vinöppnare-yxa. Vad fint av dig! Nils kom och träffa Bödeln!

























AGH! En rysk pälsklädd kvinna som är konståkningstränare! Spring innan du får börja träna knäböj varje dag mellan klockan 05.00 - 23.30!

3 comments:

Anonymous said...

Men sa vi inte att du INTE skulle publicera bilden på mig toppless? Asså...fan då! Nu har jag en hel del att förklara för mina föräldrar.

Anonymous said...

http://www.365saker.se/

tänker att detta skulle kunna vara något för dig. det är roligt. läs.

Anonymous said...

Nu är det väl dags för 2:a plats väntar och väntar