Friday, January 30, 2009

Att söka jobb

Så nu är man inne i den här tiden då man börjar fundera över sommarjobb. Jag hatar att skriva personliga brev för att allting jag skriver låter som lögn.
"Ett av mina främsta intressen är historia"
.
Vem i världen tror att det finns en 22-åring som går igång på slott och gamla tygbitar?
Nej ingen. Därför lägger jag istället stor vikt vid att välja ut en bil som passar till det yrket jag söker. Här är några bildförslag till alternativa jobb:
Deltid som Michelingubbe.

















Extra inhoppare åt någon i Spice Girls.














Läkare.













Kock alternativt finsmakare. (Det är fantastiskt att mina bilder har ett sådant djup att det kan porträttera två yrken).


Som kristen assistent.












Så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att de lägger större vikt vid bilden än i vad som står i det personliga brevet. För att om det gör de så har jag ju alla sommarjobb som i en liten ask. Eller?

1 comment:

Rebecka said...

sök på liseberg! sista dagen är imorgon! :) annars finns ju Universeum.