Wednesday, January 7, 2009

Tentatanke

Om 13 timmar så är det salstenta. När man pratar om salstentor så beskrivs de nästan som en domedag. Varje timma räknas och hysterin ska infinna sig och helst ska man springa runt med armarna viftande över huvudet och skrika: Den kommer emot oss, den kommer emot oss! Ta skydd! Hitta ett säkert bibliotek och beskydda dig med en bok! AGAHAGAH!

Jag vet inte om det är för att jag aldrig haft en salstenta förut (antagligen) men jag känner ingen panik utan jag har istället valt att romantiserat det hela. Är det inte egentligen lite som en födelsedag?

Jag får köpa nya pennor, ett nytt sudd. Jag får utan att ha dåligt samvete bunkra upp med choklad och frukt och en massa personer samlas i ett rum och känner sig besvärade.

Sen när man suttit i 4 timmar och funderat på när man ska gå på toa, får man gå ut och dricka öl.
Och som jag har förberett mig för den här tentan, så har jag säkert en omtenta att se fram emot, typ ytterligare en födelsedag. Party!

2 comments:

Anonymous said...

Jag har också tenta idag. Lycka till! (men säg inte tack för det betyder otur)

DonMalin said...

woho! men hallå. ring då.