Tuesday, December 16, 2008

Svammel i brist på annat



Internet är så fantastiskt. Man kan hitta till platser, man kan hitta andra människor och genom test så kan man hitta sig själv.

Detta är vad jag har fått veta om mig själv den här kvällen:

  • Jag har 83 kvinnlighetspoäng vilket uppenbarligen betyder
    "Du är kvinnlig, fast ändå inte."
  • Att om jag dricker en halv öl varje dag så kommer jag att väga 96 kilo om 25 år.
  • Jag kommer att dö fredagen den 27 oktober 2056 vid en ålder av 70 år.

Något jag dock inte fick veta var hur i helvete jag ska hinna färdigt med allt jag tänkt göra innan lördagens hemfärd till snöiga dalarna om jag inte slutar göra en massa onödiga tester på internet. Någon som har lust att komma över och rita en karta över Frankrikes regioner - inte för att vi ska prata om dem på fredagens seminarium, men de är ändå obligatoriska. Han vill alltså bara ha dem. Jag har en känsla av att någon lycklig jävel kommer att få en kartbok av min lärare i julklapp.

Åh kulturgeografi bort med dig, du får mig bara att längta mer efter fredagen den 27 oktober 2056.

No comments: