Sunday, December 28, 2008

Singeldagboken: del 1

Jag har fortfarande inte fått något svar från TV4 angående min programidé "Desperat student söker man". Antagligen har de fått för sig att Blondinbella (inte att misstas med Blondinfeffe) har en mer intressant historia att berätta så att de inte har tid att svara på mina fantastiska brev. Ett misstag. Då tar vi över produktionen här istället. Till första inslaget har jag skrivit en invigningsdikt. Den går såhär:

Jag är singel
jag känner inte i magen något pingel
men om man är två
man inte ensam behöver gå
man kan vandra tillsammans
speciellt om man har en leverans
till Frans
Persson.

2 comments:

Cajsa said...

svammel svammel. vad ska du med en man till? och du har ju en annan bästis

Sandra said...

Det är ju inte direkt så att någon annan av dina vänner är singel heller för den delen.
Men jag tycker det är bra att du visar ensamhetens baksidor.
Ta upp det där när man köper korvbröd. Man måste ju köpa storpack. Men EN människa kan väl inte äta korvbröd för en hel familj? Om man är två underlättar det ju såklart.
Då måste man kanske frysa in resterna? Men det glömmer man väl alltid bort? att man har korvbröd i frysen alltså. Eller så måste man helt enkelt slänga brödet! Eller ge till fåglarna. Men mna vill ju ine gå och mata fåglarna alldeles ensam.