Wednesday, December 17, 2008

Programidé

Madde tvingar mig att titta på Bonde söker fru-final samtidigt som jag sitter och pratar med pappa på msn.

Pappa: Jag vill träffas oftare men det är ju lite svårt när vi båda har olika liv på olika platser.
Jag: Precis och det är ju helt naturligt. Konstigt vore ju annars.
Pappa: Ja, lika dumt som att du skulle skaffa pojkvän och barn.

Pappa vet precis hur det ligger till. Mitt projekt singel gick ju lite i graven även fast turbankillen kom tillbaka (jag tror han mest kom tillbaka på grund av presenten och att bussen inte gick, inte för att det var någon spirande kärlek, och för det andra så påminde han om någon jag sett förut) men nu har jag kommit på hur jag ska göra. Jag ska lansera Desperat student söker man!
Jag har redan författat ett brev till tv4.

Hej tv4.
Ni har ju en förkärlek för att låsa in singelmänniskor där en har makten att bestämma precis hur och vem och var flörtar skall uppstå. Sen skickar ni bort dem på en resa, exempelvis till Grekland. Dit skulle jag också vilja åka.
Jag är en flashig student. Idag till exempel har jag suttit på biblioteket och läst en bok. Ett kapitel tog 84 minuter att läsa, jag tog tid. Tänk vilket spänningsmoment - passar perfekt för tv. Sen gick jag hem och åt en ostmacka och tittade på topmodel - säsong 9. Efter det skrev jag en sammanfattning på kapitlet jag läst.

Hör av er snarast, många kommer att vara intresserade av den här idéen.
Med vänliga hälsningar
Gabriella

Nu är det bara att hålla tummarna. Och om jag inte hittar någon i själva programmet har jag hört att det finns läckra män i Grekland.

No comments: