Tuesday, December 23, 2008

Ett land på O?

Idag var jag i Köping fram och tillbaka av suspekta anledningar. För att jag och min syster samt den 17-åriga kusinen inte skulle dö av alla timmar i bil så lekte vi en klassisk billek som gick ut på att hitta på länder på olika bokstäver.

Syster: Ett land på O..?
17-åriga kusinen (lite skojfriskt): Usama bin Laden-land
Syster: Men Usama stavar ju med u.
Tystnad.
17-åriga kusinen: Men heter inte Rysslands huvudstad Ottowava?
Jag: Ottowava? Du tänker på Moskva?
Syster: Ottawa - kanadas huvudstad - är det den du menar?
17-åriga kusinen: Hm. Ja kanske det. Men Ottowava låter ju ryskt, ni får inte berätta det här för min geografilärare. Det är jobbigt nog att mina klasskompisar hotar med det efter att jag frågat dem om USA hade någon huvudstad.

Allt som allt var det helt enkelt en underhållande resa.
PS.
Antagligen är det där inte ett dugg roligt imorgon då jag är vid liv igen och för det andra, fyfan vad jag stör mig på min nya bloggdesign, ska man verkligen ha det såhär? Vänjer jag mig någonsin? Hm. DS.

1 comment:

Anonymous said...

Bara en liten intressant reaktion. (Dock några dagar sent för att det ska kännas aktuellt) Jag har hört att det finns bara ett enda land i hela välden som börjar på O, och det är Oman. Men det var ju tur att ni inte visste det för då hade leken i bilen tagit slut väldigt fort...