Tuesday, December 30, 2008

Nyårsfrisyr


Jag sitter och googlar nyårsfrisyrer och tänkte väl i mitt huvud att jag nog skulle se ut såhär imorgon. Dock hade jag uppenbarligen fått en demensattack och glömt bort att jag klippte mig som Gustav Vasa i somras och därmed inte har rapunzel-hår.

Så jag började googla efter håruppsättningar för kortare frisyrer istället. Då hittade jag den här godingen under alliterationstiteln Fixa festfrisyren fort!

Hm. Den verkar ju lite svår, med ett spänne sådär mot pannan, men det ska nog gå, jag får nog träna lite innan. PÅ-KNÄPP-KLAR...

Jag kommer att vara döläcker imorgon, och det kommer att gå FORT också.

Tack för tipset, Ica-Kuriren online, ni räddade mitt nyårshår, nu kan det äntligen bli sådär lekfullt citychict.

Bli vacker du också:
Lekfullt citychicLenas korta hår har fått lager-på-lager-effekt som är barnsligt busig men samtidigt kvinnlig och kaxig. Kort hår med tydlig struktur och en skarpt utskuren sidbena är högaktuella. Helt rätt är även lite volym på hjässan.
Gör så här:1 Arbeta in volymmousse i hela håret. Ta i stället strukturmassa om ditt hår är tunt och mjukt. Låt torka och tupera.
2 Gör en djup snedbena av luggen. Fäst på plats med hårt vax.
3 Bena håret i lager åt olika håll. Håll lagren på plats med fina spännen.
4 Spreja håret med sprej som ger glans och lite stadga (spännen hjälper till).
Redskap:Tuperingskam/tät kam. Hårspännen.

2 comments:

Cajsa said...

Ica är bäst, helt enkelt

Unknown said...

What's an amazing post! It's very interesting and awesome. There are so many interesting not usual facts there. It also