Wednesday, December 3, 2008

Uppdrag singel: kontaktannonser

På helgens inflyttningsfest så tyckte mina kära nya vänner att jag skulle engagera mig ytterligare i det här med att hitta José. Därför fick jag boken "uppdraget singel" och var ligger det roliga i att försöka hitta en man som kommer att förstöra ens självständiga lugna liv om man inte kan få dokumentera det i sin blogg?

Uppdrag 1: Svara på en kontaktannons

Nu har jag seriöst suttit och kollat genom varje internetdejtingsida i 2 dygn men jag hittar inte en enda passande kandidat.
Jag tycker inte att mina krav är allt för höga. Spansktalande, halvgrek, bott i Norge, dansar, lagar mat = kan det bli enklare?

Nej men på riktigt. Hur långt har vi inte kommit i det här med internetdejting? Vi kom väl inte på det igår? Hur länge har vi kunnat svenska? Aldrig om man ska tro de här människorna som skriver kontaktannonser.

Kontaktannonstyp 1: Den blyga felstavaren
Hej...jag vet inte vad ja ska skriva om mig själv........ Ja e blyg, men när man lär känna mig öppnar jag upp mig. Ja har båda fötterna på jorden och gillar datorer.... De yttre spelar ingen roll, det e insidan som räknas!!!!!!!!!!!
Hör av dig så kanske vi om de går bra kan träffas IRL.

Kontaktannonstyp 2: Jag är för snygg för att få en tjej så jag måste dejta via internet.
Hallå eller! Jag är en gryyyym kille som pluggar till idrottslärare. Höhö. Jag gillar att spela fotboll med grabbarna och ibland blir det även gymmet, 3-4 gånger i veckan. Höhö. Jag brukar gå ut ofta men har typ tröttnat på att vara ensam, så vi kan ju ha lite roligt tillsammans. Höhö.
Jag vill att du ska vara söta och rar och bry dig om ditt utseende. Vi hörs väl? Höhö.

Kontaktannonstyp 3: Den desperate smöraren
Trevlig kille söker trevlig tjej. Hej jag är en social kille som har tröttnat på att jaga tjejer på krogen och vill nu ha en mogen relation. Vi gillar att titta på film och bara mysa med Dig! Jag älskar att laga mat och få dig att känna dig som den kvinna du är. Ditt utseende spelar ingen roll. Det lägger heller inte vikt vid utbildning, om du har barn eller inte, rökare, ålder, knarkare, prostituerad, mördare, psykopat. Bara du är en människa så är jag nöjd.
Så skriv en rad så kanske romantiken äntligen kan blomma ut för oss två.

Vi får helt enkelt gå vidare på listan, om inte ni mina kära läsare kan ta på er att hitta och skriva ner en kontaktannons här i kommentarerna. Det kan ju liksom inte bli värre än vad det redan varit?
Så hejaheja, den som hjälper kan komma att bli rikligt belönad och bjuden på en parmiddag. Oemotståndligt erbjudande!

1 comment:

Anonymous said...

Hej, jag är en snäll skäggig man som bor i en grotta i gränstrakten mellan Pakistan/Afghanistan. Jag har problem med njurarna och går därför ofta på dialys. Senast jag var på dejt var i Augusti 2001. Nu har jag tröttnat på grottlivet. Söker en framtid med dig, likasinnade kvinna. Hur du ser ut spelar ingen roll, jag förväntar mig att du klär dig i påslakan.

Svar till Pussis Ussis