Thursday, July 31, 2008

Freja 2 the Riga

Jag måste tyvärr meddela att jag lämnar er några dagar för att utforska båtlivet.
Det mytomsbundna landet i fjärran öster, nämligen Lettland och därmed Riga ligger framför våra fötter och vi ska ta oss dit genom en spännande seglats i äkta Rederiet-anda.






Fredrik i rollen som han den där som var frisör och fjollig men som ingen kommer ihåg vad han heter.






Samuel i rollen som Reidar.








Cajsa i rollen som Torbjörn aka Joker.











... och jag själv i rollen som Uno.







Under de 7 spännande timmarna i Riga ska vi:
1. Upptäcka Lettland. ( 1 minut)
2. Hitta en fru åt Samuel. Eller två, så att vi är på den säkra sidan. (3 minuter)
3. Leta efter alkoholaffärer för bäst pris (resten av tiden).
Förhoppningsvis kommer det hela avslutas med ett ytterligare kapitel i Gabbis reseguide.

Uno (Gabbis): Visst var det 10 som bussen gick?
Joker (Cajsa): Ja, det var det.
Reidar (Samuel): Nej nej, den gick klockan 11. Kom dit till 11.

1 comment:

Anonymous said...

Om jag inte missminner mig så hette den fjoliga frisören i "rederiet" Micki