Thursday, July 17, 2008

19 Juli - dagarnas dag

Min födelsedag (ja det här är veckan vi tjatar om den extra mycket). Den 19 Juli. Det låter slagkraftigt, energiskt. Det datumet har pondus utan dess like och självklart förväntar jag mig att en massa stora människor ska vara födda denna fantastiska dag med så mycket potential. Stora genier som Einstein och Makarna Curie (ja båda två ska vara födda den 19:e Juli). Vackra smarta kända människor som Natalie Portman och Johnny Depp. När jag tittade lite närmare på denna kändisdröm stämde det dock inte. Här är skaran som jag hör hemma hos:





En fotbollsman i basker?






En Queenmedlem med hår.







En till fotbollsman som glömt något på från kvällen innan?

Ja en man som glömt att ta på något från kvällen innan.








Jag! Hm. Vad trodde jag ens? Jag borde bara nöjt mig med att vara född samma dag som Skalle-Per. Undrar om Gollum också har en födelsedag? Det känns som om jag vet vilken det skulle vara i sådana fall.

No comments: