Saturday, July 19, 2008

Födelsedagspresenter

Jag vet hur svårt det kan vara att hitta på en bra födelsedagspresent till någon. Jobbigt är det också när man får veta att man köpt något som denna person redan har. Man måste spela genom hela charaden "Oh ja men det är jättebra med en väckarklocka till, den kan man använda varannan dag" samtidigt som man som presentgivare måste framhålla alla fina finesser som denna present har som bräcker den tidigare. "Ja du ser här, man kan snurra runt visaren, istället för att en knapp alltså, det är det senaste". För att göra en massa svammel lite kortare, här kommer en lista på saker jag inte är i större behov av.
  1. Ett SMBD-kors med tillhöranade munboll. Det fick jag för något år sedan av mina pyssliga vänner. Under tre veckor stod det utanför mitt hus i mitt familjebostadsområde. Till slut flyttade föräldrarna det till garaget som alla i samma garageslinga har insikt i. Folk undrade nog länge och väl varför det stod ett sådant kors där och hur de skulle kunna få mina föräldrar att bli förflyttade.

  2. En klänning i vaxdukmaterial. Med tillhörande väska och huckle. Återigen de pyssliga vännerna som varit framme. Perfekt vid alla tillfällen. Regniga dagar, glada dagar. Jag behöver aldrig mer shoppa kläder.

Däremot erhålls gärna ett besök från dig. Presenter behöver inte medtagas om denna lista kom lite försent för att stoppa korsproduktionen med tillhörande vaxklänningsoutfit. Till den som ändå vill ge något föreslår jag en väckarklocka. Man kan aldrig få för många.

1 comment:

Anonymous said...

Men grattis på födelsedagen till dig! Jag längtar redan efter bullarna och bålen. Ja och dig såklart.