Friday, July 11, 2008

Vattenskoj?

Fredagens horoskop i Falu Kuriren löd som följer:
KRÄFTAN. Det här bör bli en härlig dag. Det är gynnsamt att ägna sig åt någonting som inkluderar vatten.

Idag har det regnat, det var inte så underhållande. Jag drack ett gratis glas vatten hemma hos Sandra (GRATTIS!) som i och för sig var ekonomiskt fördelaktigt för mig, men jag kan nog inte påstå att det höll allting som mitt horoskop utlovade. Jag vet inte, men det känns som om jag måste vara lite skeptisk till den som har spått fram detta genom att titta på rymden. Jag förstår inte riktigt varför Falu Kuriren inte angett någon källa till de här horoskopen, men jag känner mig sviken och lurad. Var är mitt vattenskoj? Mitt förtroende för denna magiska konstform är förstörd. Hur ska jag nu varje morgon kunna glädjas åt att tillexempel jupiter ligger i mitt tecken så att runt den 16e denna månad kommer kärleks och framgångsvindar att blåsa mitt håll? Detta har berövat mig på det sista jag hade kvar, mitt hopp. Tack så jävla mycket Dalarnas tidningar, tack för allt.

No comments: