Wednesday, July 30, 2008

Nattbekymmer

Är det för mycket att begära att världen för bara någon sekund eller två upphörde med all sin logik och gravitation så att jag för en gångs skull kan känna att ja, Gabbis det där gjorde du bra, du är inte så knäpp när allt kommer omkring? Någon dag kanske det händer, den var dock inte idag.
För det första, jag kastade cola över halva mig och resten av Samuel inför förskräkta biobesökare. Ja de äldre herrskapet bakom tillsammans med sitt barnbarn sa till och med med förskräckt röst:
- Anna, Anna, gå inte närmare det där, låt oss hålla oss undan. På säkert avstånd.
Som om den utspillda läsken-händelsen egentligen var ett fasansfullt mord, eller ett fyllo som urinerade. Vi får hoppas att jag inte ärrade dem för livet, så att de vågar sig ut igen. Okej, tillbaka till punkterna.

För det andra, inser att jag inte fått några mer utomlandsbesök till bloggen från kändisar, nja knappt från någon alls. Oh tänkte jag, här ska jag lägga upp en banner på blogtoplist.se så att folket börjar strömma in till bloggen och jag kan bli rik och hitta Jose (jag dejtar Zlatan ett tag först men vi är bättre som vänner), blir filmstjärna, superhjälte, framröstats enhälligt till president över alla länder och skapar världsfred. ja ni vet det där gamla vanliga.
Entusiastisk börjar jag brottas med photoshop (paint min väääään - du kanske inte är high-tech men du är lätt att tyda. Vad betyder rasta alster? Nej tacka vet jag en symbol för sax, ganska uppenbart vad det står för - och inte är det något som påminner om att gå ut med ett djur för att låta den göra sina behov). I alla fall, NU är jag klar, klockan är 02:14 på natten men, jag kände ju ändå att det här arbetet skulle vara värt det med tanke på att jag kommer att rädda alla utrotningshotade djur.

Jag loggar in på blogtoplist och möts då av det här:
Banner till blogg: http://________

VA?! Vad hände med bläddra, ladda upp? Jag har ingen aning om vad http:// betyder. Ska jag ha en egen hemsida för min bloggbanner? Nog för att den inte är så pjåkig, men jag vet i ärlighetens namn inte hur man gör en hemsida. Domän? Webhotell? Allt känns som ett sådant projekt såhär 02:24 som klockan nu har blivit.





Därför publicerar jag den här och låtsas som om det var ursprungsidéen för bannern från början. Så det fanns ingen annan tanke med den alls. Whatsoever. Bara en kul grej för er, att titta på, här på bloggen. Så varsågod. Titta på. Man kan klicka på den också! Kul, kul!

Ja det var väl allt för mig i natt, håll er coola (that´s häll er cola för dig Samuel).
Över och ut.

1 comment:

Anonymous said...

Jag sa ju att jag förlät dig, inget att älta in i förbannelse. Men räkna med att du får en liter Riga-sprit med cola hällt över huvudet såfort vi lämnat hamn imorgon