Thursday, June 18, 2009

Kläder

Idag beger jag mig iväg till Öland och igår var stora packningsdagen. Eftersom jag inte läst "packningskunskap" 15 hp, så förstår jag aldrig hur man skall packa. Av någon anledning slutar det alltid med att jag har 53 kristna koftor, men endast ett par omaka strumpor.

Extra svårt var det att packa den här gången. Jag har fantiserat ihop att Cajsa, en fantastisk kvinna med extrem pondus, kommer att kräva tre ombyten per dag. En klädsel för förmiddagsaktiviteter, en för eftermiddagspromenaden och en för kvällens äventyr. Hur ska man ens kunna färgkoordinera så många kläder? Eller ens bära på dem? Suraste kommer jag att bli för att Fredrik och Samuel kommer bara ha tagit med sig en rutig skjorta var som de byter med varandra när den studen är kommen.

Men! Man får inte vara dum när man är smart. Jag har införskaffat mig en outfit som gör att jag kommer att smälta in i alla tillfällen! Alla kommer att nicka glatt och aldrig kasta konstiga blickar på mig. Jag har nämlingen fixat mig Ölands folkdräkt.

För beiga chinos, randig kofta och blåa marinskor är väl vad folk på Öland har på sig? Eller?

No comments: