Saturday, June 28, 2008

La Italia

Jag vill bara förbereda er alla på att det kanske inte blir så många uppdateringar alls den närmaste vecka eftersom jag ska åka till Italien imorgon bitti, men resan från Falun startar idag.

Eftersom jag inte riktigt förstått att jag ska åka till detta förlovade land så har jag fortfarande inte hunnit packa, däremot har jag skaffat mig en badmössa. Uppenbarligen är det lag i Italien att om man ska vistas i en bassäng så är det mest hygieniskt om man har latex på huvudet. Jag kanske misstar mig men är det inte så att italienska män är håriga på kroppen, men mer skalliga på huvudet? Är det kanske så att italienarna har kommit på att håravfall smittar via klorvatten? Jag hoppas i sådana fall att det fungerar på mina bäverben.

Något annat jag funderade på var det här med att när man reser bort brukar föräldrarna oftast säga; ring när du är framme.
Dessa samtal är kanske de mest onödiga i världshistorien.
- Hej jag är framme.
-Jaha, gick resan bra?
- Ja jag kom ju fram.
[Tystnad]

Det är väl snarare så att man ringer när något har hänt, så att man inte kommer fram? Eller? Ahja, kontentan av det här inlägget är att jag inte kommer att höra av mig på ett tag. Det vill säga, om jag inte finner en hårborttagningsmetod - då kommer ni se mig på TV-shop - eller om
något händer på vägen, då jävlar kommer ett bitter inlägg ska vi lova.
Tills senare. CIAO!

2 comments:

Anonymous said...

Jag har en sång till dig. Den går såhär:
Gabbis kom hem, för jag längtar efter dig
Kom innan sommarn är slut, lilla Gabbis

Sen har jag inte kommit på nåt mer.

anny said...

Gabbis kom hem snart jag är något trött på att mötas av very hairy barry larry när jag ska läsa din blogg!