Wednesday, June 11, 2008

Bildbevis

Det är inte bara raggare som figurerar i min släkt. På mammas sida går ett seglivat rykte om att våran fattigjonsfamilj skulle ha fina anor och att våran släktfader skulle vara självaste Gustav Vasa. Eftersom jag inte riktigt vet hur man gör när man släktforskar och inte heller behärskar DNA-världens hemligheter gjorde jag idag det närmaste jag kunde göra för att fastställa om detta var sant eller inte. Jag försökte mig på en hår-look-alike-grej. Och mystiken tätnar säger jag bara.













Jag måste ju i alla fall säga att jag är glad att släkthistorien inte påstod att vi var i raka led släkt med Karl IX, för att då hade jag efter det frisyringreppet varit singel och mössklädd mycket länge:

1 comment:

Anonymous said...

Men om du är släkt med vasa så borde du nog dela några gener med hans son. Jag tycker nog att Karl IX och du ser lite lika ut.