Wednesday, June 25, 2008

Inget att skämta om

Idag agerade jag chaufför åt min syster och hennes kompis Emelie (ni har fattat att hon heter så nu va? Jag tänker därför sluta presentera hennes som min syster kompis). Det var något före-festival-jippo hos vägverket där man fick testa på olika saker. Bland annat fick man sätta på sig sådana där skeva glasögon som gör att man ser dubbelt och sedan försöka vandra längs en utformad väg. Vi stod i kö för att testa på hur det egentligen är att vara alkoholiserad och framför oss var en familj, vars tio-åriga son stapplade fram.

10-årig son (med allvarlig röst): Mamma är det så här det är när man är full?
Mamman (med ännu allvarliga röst): Ja det är det.
10-årig son: Schysst! Det var ju ascoolt. Jag måste testa igen!

Jag vet inte riktigt, men det känns som om det där slog ut lite fel...

1 comment:

Anonymous said...

Det är helt rätt! Redan i tidig ålder skall ungdomen lära sig alkoholens fördelar