Wednesday, June 18, 2008

Informationssamhället

Ibland (läs ungefär nio informationsbrev om dagen - de enda mejlen jag får) dyker det upp ett uppdateringsmejl från någon facebookgrupp i inkorgen. Någon enstaka gång kan det vara något som faktiskt är upplysande, men allt som oftast får man ett utskick med information som man inte riktigt vet hur man ska hantera. Idag fick jag till exempel det här beskedet:
Gabriella, your strengths and weaknesses, as voted by your
friends‏


Your friends have voted on your strengths and weaknesses:
STRENGTHS:most artistic, best public speaker, most adventurous
WEAKNESSES:best companion on a desert island, most dateable

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den här informationen om att ingen vill dejta mig eller ha med mig på en ö. Ska jag springa ut på stan och skrika "jag är dejtingmaterial"? Ska jag åka tillbaka i tiden och bli deltagare i Robinson så att alla förstår min fantastiska potential på en öde ö? Kan facebook skicka ut ett svar via mejlen om det så skulle ju det vara toppen.

Till slut har jag nu bestämt mig för vad man ska göra. Trycka på delete-knappen och avfärda allt som missvisande information. För att vem skulle inte vilja spendera en romantisk helkväll på en avlägsen strand i karibien med denna nun(n)a utan en chans att komma därifrån?





No comments: