Wednesday, September 14, 2011

Hablo espanol?

A long lost dream of mine is to some day learn spanish (for some reason, I dont think that Donde esta Jose and Jose esta aqui will be enough when I move to latin america). So every now and then I decide that Im going to take an online course or buy a spanish learning book or whatever. My latest thing has been to listen to a spanish teacher recordings on my phone. Ever since I came to Malta, I been listening to this on the way to work, learning to say tengo hambre (and not tengo hombre).

The other day on the way from work, a car with an elderly couple stopped.

Man: Hola. Hablas espanol?
Gabbis: Ehm... solo un poco.
Man: Donde esta San Julian?
Gabbis: Ehm... ehm "ponting to him to go back on an other road".. calle alli, ala derecha... roundabout... circulo... el coche... grande autostrada...thinking of when the hell am I supposed to use tengo hambre
Man: Si?
Gabbis: Y autostrada... WROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM! *making airplane movements with hands to describe that you would go really fast on the high way*
So yes, maybe I should change that learning tape because I dont think that that description brought them to the right place. I have just simply spread the curse of being Lost in Malta.

Me, 4 years ago, lost in Barcelona.

4 comments:

maddis said...

Hahah, klockrent!

Anonymous said...

För övrigt gjorde du helt kulturellt rätt om du skickade en spanjor fel.
Mao talar av egen erfarenhet

Elisabeth said...

HAHAHA, du förgyller min kväll kära du! Du och jag på spanskakurs när du kommer hem? Puss!

Rebecka said...

gabbis! det är bara bra med mig. livet rullar på och det regnar mest varje dag. Blöt blir man då har ja märkt.

haha varför kom du å tänka på det. sen var det inte voxpop utan Spinn! haha, anledningen till att jag var med var för att jag hade röstat på deras lista å de hade alltid någon tittare som blev ställd en massa frågor om varför man röstat som man gjort osv. så de rang upp mig å jag tackade ja. sen skämdes jag för elise hade sett det på nedervåningen. HAHA aldrig mera tv säger jag.

hur är det själv? regnar det något i malta? annars kanske vi kan byta lite väder om ni har värme