Tuesday, September 13, 2011

Livets betapet

Sorry my english speaking readers, this one is only understandable in Swedish.

Jag har haft många perioder i mitt liv där jag varit beroende av betapet. Sen jag kommit till Malta har detta återigen skett, eftersom det är den största underhållningen på jobbet när saker är långsamma. Därmed har betapet återigen blivit en referens i mitt lilla liv.

Chatt med Malin (eller som Malin sa häromdagen att man borde försvenska chatt och kalla det för snack - vi ses på snacken).

Malin: nej det är i sig en sanning
jag måste jobba på att gå upp i td
td?!
VAR ÄR MINA VOKALER?!
Gabbis: Du kanske tror att vi spelar betapet och inte blir tilldelad några vokaler? Så kan det vara ibland. Med vokalerna alltså.
Malin: Vadå, livets betapet?
Gabbis: Haha. Ja! Vad gör du om livet ger dig konstonanter?
Malin: Då flyttar jag till Finland.
Gabbis: Hahahahaha! och om man bara får vokaler får man flytta till Kina!




No comments: