Sunday, May 17, 2009

Mat

Jag är sämst på det här med mat. Jag kan ett recept i huvudet och det är snabbmakaroner. Jag gillar dock god mat. Dessa två faktan är därför inte så lätta att kombinera. Jag har försökt att förbättra mig men jag kan inte förstå vad som går ihop med vad, varför man egentligen behöver några andra kryddor än salt, peppar och piffi allkrydda. Jag blir förvirrad och äter istället korv med bröd.

Dock tror jag inte det bara är jag som tröttnar på det här med att smaksätta saker. Jag tror Gud är ganska trött på det också. Först kom han på kyckling, mm tänkte alla. Men vänta nu, helt plötsligt ville människorna börja äta konstiga saker såsom hundar och krokodiler. Suck, tänkte Gud, jag orkar inte med er! Kan ni inte bara äta snabbmakaroner? Nehej. Äh kyckling verkar ju vara en hit, vi låter alla konstiga djur smaka kyckling.

Svårast verkar det dock vara för vegetarianerna. Grönsakerna blir dyrare och bönor smakar faktiskt inte sådär fantastiskt. Så nu finns en massa substitut: corn, cornkorv, cornbacon.

Men jag kan verkligen förstå varför man blir vegetarian. Min kära kombo Madde är det. Vi satt häromveckan och pratade om att jag hade hittat hamburgeköttspålägg.

Madde: Ååh jag älskade hamburgekött på mackan när jag var liten!
Jag: Ja det är sannerligen hur gott som helst.
Madde: Fast sista gången jag åt hamburgekött så blev jag lite ledsen. Vi hade nämligen utflykt till stallet.

Jag tror Gud är nöjd med vegarianerna, de äter i alla fall inte konstiga djur som måste smaka kyckling. De nöjer sig med cornsubstitut.

No comments: