Friday, May 29, 2009

Beklagan

Jag använder sällan min blogg för att klaga (haha) men nu jävlar. I-landsproblemen bara väller över mig bestående av karmavågor.

Här presenterar jag en fantastisk lista över allt som jag stör mig på just nu.

1) Ikväll ska jag gå på sittning. Det är kul. Den är gratis. Man får mat och kanske lite alkohol om man ger servitören en extra Selma Lagerlöf. Men nu har Jasmin som jag ska gå med blivit sjuk. Jag har ringt varenda person i hela min telefonbok och t.o.m. trakasserat alla på facebook (ja tom de som man egentligen inte vet varför man är vän med men ändå är det för att hålla upp någon form av facebook-status "jag har många vänner" - yttre). Ingen vill gå. Uppenbarligen är detta dagen då alla redan har planer alt. dagen då ingen vill umgås med mig. Jag har tom duschat idag, kom igen folk!

2) Jag har tenta. Jag har skrivit 50 anteckningspapper och är inte färdig än. Utanför är det första vackra dagen (och antagligen enda) som kommer att infinna sig i Sverige på 300 år eftersom sådana är reglerna för norden.

3). Jag har inget sommarjobb. Idag fick jag ett samtal från ett bemanningsföretag. De ville att jag skulle sälja fisk via telefon. Hur går det ens till? Hej där Agda, vill du ha en strömming? Vad har du för fiskavtal idag? Vårt är mycket bättre och kan matcha alla konkurrenters. Om du säger efter mig här. Jag, Agda, vill ha en daglig beställning på femton torskar.

Så ni ser, idag så skyr folk mig som asbest, jag är fången på KTB och har en framtida karriär som fiskmyglare. Toppen.