Monday, May 25, 2009

Hur dör djur?

Malin: Min katt Lennart hoppade ner från min balkong! Vi bor på tredje våningen!
Jag: NEEJ! Han är din katt-själsfränd!
Malin: Jo och nu fick vi åka till veterinär-akuten men det var ingen fara.
Jag: Oh gud vad skönt.
Malin: Men sen när jag ringer till försäkringsbolaget så säger de att de inte kommer pröjsa för att vi inte hade ett hönsnät!
Jag: VA?!
Malin: Jo! Jävla Agria. Jag har haft dem en månad, spenderat hela 68 spänn!
Jag: Men vad i helvete.

[... pratar om något annat ett tag]

Malin: Vill du veta vad som är det sämsta djuret?
Jag: VARFÖR PRATAR VI ALLTID OM DJUR?
Malin: Det sämsta djuret är isbjörnen! Har du sett reklamen om att man ska rädda isbjörnen?
Jag: öh nej?
Malin: Jo det är en massa bilder överallt där det står att isbjörnen smälter iväg och på tv så visar de filmer där isbjörnsungar studsar runt och leker och har sig. Men jag förstår inte. Har folk glömt bort att de är TRE METER LÅNGA?!! Och har tänder lika stora som min arm?! Om jag skulle bada i ishavet skulle jag vara som en liten mumsbit för dem på direkten. Isbjörnar är monster!
Jag: Jag har så många frågor på detta. Först, varför skulle du bada i ett ishav?
Malin: Jag tänker fan inte ge några 150 spänn för att rädda ett monster!
Jag: Vet du varför isbjörnar är utrotningshotade?
Malin: Nej?
Jag: För att de har Agria djurförsäkring. (Skrattar jättelänge över min fyndighet).
Malin: Haha nej de skulle aldrig bli försäkrade om de hoppade från en balkong.
Jag: De skulle fråga varför de inte hade ett hönsnät kring isen.
Malin: Nej de skulle få svårt att åka till veterinärakuten då.
Jag: Ja du ser.
Malin: Nästa gång jag ringer så ska jag berätta om det bästa djuret. Laman...

Forsättning följer helt enkelt.

No comments: