Friday, May 8, 2009

Europadagen

Imorgon är, som ni alla vet, Europadagen. För att fira att jag (och alla andra, eller mest jag) är europé så har jag och min festkommitté anordnat en sittning. Flaggor kommer att hissas, sånger sjungas ut av späda gossar och froma kvinnor och jag skall hålla tal.

Nemas problemas, tänkte jag. No biggie. Det här talet skriver jag ihop på en kvart. Lagom innehållslöst, lagom lustigt, lagom fyndigt.

Första ämnet: Europas storhet.
Slutade i: Svininfluensan
Ingen vet hur jag hamnade där, men dit kom jag iaf. Tror det hade något med spanska sjukan att göra och sen gick det bara neråt därifrån.

Andra ämnet: Europas historia.
Slutade i: Den pågående finanskrisen
Det fanns inga skämt om finanskrisen. Jag fick lov att ändra facebookstatus till Gabriella Larsson behöver skämt om finanskrisen. PRONTO! och bästa tipset fick jag av Simon - företagsekonomen:

Simon Strandberg
Jag har många skämt om finanskrisen men det har jag inte råd att ge dig.. :D:D hahhaha

Så nu har jag gett upp. Jag tänker höfta. Ingen här nere förstår dalmål ändå.

Varför kunde jag inte bara tolka Christer Sjögrens "I Love Europe" istället?

No comments: