Sunday, May 31, 2009

Transformation: EU-blogg

Detta är en förklaring av vad som kommer att hända den närmaste tiden på bloggen.

Min kära vän Anny har gett mig i uppdrag att förklara vad Europaparlamentsvalet går ut på och hur man skall rösta. Egentligen har den här bloggen varit ganska befriad från riktiga saker, men demokrati är ett sådant viktigt inslag i världen att man inte kan ta den för given, så nu gör jag ett undantag och de närmsta dagarna kommer jag att fokusera på vad EU egentligen är, varför man ska rösta och vad de olika partierna tycker om vissa frågor.

Allt kommer att vara subjektivt, allt kommer att vara roligt och alla kommer förstå varför man ska rösta och därför göra det med. Annars jävlar!

1 comment:

anny said...

Vad lycklig jag blir!! ...men vad händer om detta leder till att jag måste rösta på husvagnsfarmor..? Nej, bort med det. Nu ska jag blicka framåt!