Wednesday, May 6, 2009

Ett öppet brev till blåsmannen

Jag har försökt med alla metoder som är möjliga för att få bort min personliga stalker, blåsmannen.
Jag har dansat, skrikit och skrivit dikter, men inget har fungerat. Nu lägger jag mitt sista hopp till att jag skall kunna prata förstånd med denna antikrist.

Öppet brev till blåsmannen.
Hej blåsmannen.
Jag vill inte att du ska känna att din uppgift här på jorden är onödig, men jag vet inte riktigt varför du finns?
Om jag har förstått det här rätt så är ditt uppdrag att blåsa löv från en plats till en annan. Till detta använder du en jättestor maskin som låter mycket, helst så ska detta göras på morgonen utanför mitt fönster.

Nu kanske jag inte vet hur alla naturkrafter fungerar i världen, men jag tror Gud redan gett ditt jobb till en tystare, mer effektiv kraft, nämligen vinden. Vinden kan flytta löv. Vinden kan flytta löv tyst. Vinden behöver inte flytta löv på morgonen utanför mitt fönster på en tid som ingen visste fanns.

Jag hoppas trots att det är finanskris, att du hittar ett annat jobb, något som är tyst och långt ifrån mig och min sömn.

Med vänliga hälsningar
Gabriella Larsson
Bildbevis: Stalkern bakom min axel.

2 comments:

DonMalin said...

Haaaaaahahahahahahahahahah! Jag hoppas innerligt att Blåsmannen aldrig försvinner ur våra liv!

Anna said...

Akta dig, så han inte blåser bort dig.
Dom där är farliga