Tuesday, May 12, 2009

Socialt accepterad?


I landet lagom så finns det mycket saker som inte är socialt accepterat. Att skryta om sig själv, att fråga någon vad de röstar på eller att öppet kommentera sin rikedom.

Helst skall allt vara subtilt. Man ska vara framåt, men inte förmer, man ska absolut inte tro på Gud (dock är det helt acceptabelt att vara smygreligiös och tro på "något större" - vadå något större? Elefanter? Berg? Valar?) och man ska inte alls förstå något om EU. Helst ska man få all kunskap om allt i hela världen serverat på ett litet fat och sen ska man förklara att anledningen till att man röstade på en viss person var inte alls för att man läst dess valmanifest utanför att personen hade "söta valpögon".

Nu låter jag bitter (ett extra fint svenskt drag som jag har tagit till mig) men idag blev jag utsatt för en mördarblick utan dess like. Blixtar kom ut ur denna persons ögon, helvetesgap öppnades framför mig, satanstecken ritades i min panna.

Jag glömde nämligen att lägga den här lilla pinnen mellan varorna när jag var och handlade idag. Mannen bakom mig tog aggressivt tag i en vinn-en-triss-pinne och smällde ner den bakom mina varor.

Kommer jag att hamna i helvetet nu? Är det kört för mig? Är det lika bra att ringa expressen och berätta om min tragiska historia? Landsförvisning?
Jag borde tänkt på de här dilemmat innan jag begick den här gärning som uppenbarligen var den värsta i Svensk historia sen någon påstod att Karl den tolfte dog av en knapp.

No comments: