Friday, May 1, 2009

Uppenbarelse

Efter onsdagens tenta och jobbintervju har jag bytt ut KTB mot solstunder i slottskogen för att reklaima svenne-brännalooken som passar mig så bra.

Idag när jag, Per och Erik låg och pratade om jordens undergång 2012 kom en man fram med en liten trumma och började att långsamt men säkert att predika om världens undergång. Han gav mig material till facebookstatusar för minst en månad framöver med klatschiga meningar såsom:
"Jag har kristaller i min navel" och "jag är dödens ansikte".

Jag vet inte om det är på modet hos lokala undergångsprofeter att använda musikinstrument. För att här i Göteborg, finns förutom den galna trummannen en kvinna som sitter och spelar flöjt på stan. Hon kan två toner (dooo och duuuu) och framför henne har hon en liten lapp där det står "Jesus is coming!".

Om det nu var så att jorden var på väg att gå under så undrar jag med vilket instrument jag skulle välja att möta min säkra död. Piano känns ju självklart då jag spelat det sen barnsben, men känns samtidigt lite opraktiskt. Kanske ett sådant där liten plasttrumpet som ser ut som ett piano?

Min stora förhoppning är i alla fall att de här människorna hänger kvar kring götet (ja även fast herr trum-man deklarerade "jag är välkommen i varje stad för att mina sanningar är eviga") så att vi runt slutet av 2012 kan bilda vårt ett litet undergångsband som spelar entusiastisk på stan.

Jag tror jag vill att vi ska kalla oss apokalyptos. Lagom svängigt sådär.

No comments: