Monday, January 3, 2011

Goda råd

Jag har fått många tips angående min förestående resa till Kina. De har alla varit fina och informativa men de bästa riktlinjerna fick jag såklart från min farmor Greta igår.

Gabbis jag har två råd till dig på vägen. Hel och ren. Familjemottot skall införlivas vart än en Larsson är i världen. Och framför allt. Om det blir en jordbävning. Spring inte runt och skrik utan ställ dig i en dörrkarm. Ingen kommer bry sig, så vad du än gör, ropa inte på hjälp, var inte rädd som en fjolla, de kommer i alla fall inte förstå dig.

Det märks att lång levnadstid leder till bättre rådgivande.

2 comments:

Linnéa said...

gabbis! jag hoppas att du har det så himla bra och får uppleva alla äventyren. Jag vet att snippan hälsade från mig men jag tänker att hon nog lämnade ut delen där jag sa att jag älskar dig och önskar dig all lycka och ba väntar på att du ska komma hem och berätta om dina äventyr. gör några dumma saker men knarka inte i Kina, för dom kommer inte förstå dig om du får en snetändning.

LOVE

My said...

Haha det är samma familjemotto som våran familj har ;P Ett bra motto!

Hel & Ren!