Wednesday, January 5, 2011

Ping Pong

Ni som har följt min blogg eller varit närheten av mitt liv har knappast kunna undgå sökandet efter min drömman Jose. Det finns dock ett sidospår av denna historia som inte så många vet om.

En gång i ungdomens dagar jobbade jag uppe i fjällkyrkan, det var även under denna tid som tanken om Jose började formuleras. Bosse, prästen, tyckte dock att min drömman lät som en galen fantasi och berättade för mig att han pratat med Gud, och att jag snarare skulle bli ihop med en nordkines vid namnet Ping Pong. Då kan ni förstå den lycka som tillkom honom när han fick höra att jag i en hel termin skulle befinna mig i Kina. Han är nu fullt övertygad om att hans profetia skall gå i uppfyllelse.

Jag är dock lite mer skeptisk och frågade Bosse hur jag skulle kunna urskilja framtida Ping Pong Larsson, och fick imorse ett sms till svar följande beskrivning:

1,85 lång, hästsvans och en kniv hängande på vänster sida. Enormt duktig på datorer och född i bergen i norra Kina.

Jag skulle ju vilja påstå att hans beskrivning av Ping Pong ungefär är lika galen som min om Jose, dock får jag nog ge honom lite mer tillit eftersom han ändå pratat med Gud om detta.

3 comments:

anny said...

Han blir lätt att urskilja eftersom majoriteten av kinas befolkning inte är längre än 1.60 (påståendet grundar jag på en helt ovetenskaplig kvalificerad gissning utifrån några hollywoodfilmer, samt allmänt vetande.)
Längtar efter spaningsrapporter!
"Oh! En lång kines! Exakt 1.85 till och med! Han har hästsvans, och man ser på honom att han är enormt duktig på datorer samt att han är född i bergen i norra kina. Men. Fan. Kniven hänger på höger. Typiskt."

Sofia said...
This comment has been removed by the author.
Sofia said...

Hmm, långhåriga kinesgrabbar ser man ju sällan till, men på hårdrock/metal-klubben 13Club i Beijing kryllar det av dem! Vissa har hästsvans till en början, men släpper sedan ut håret så att de kan headbanga. En och annan rejält lång snubbe brukar finnas där också. Men jag kan inte minnas att jag sett nån med kniv. Men jag skulle iallafall tippa att din Ping Pong finns antingen på ett sådant ställe eller i nåt band likt Hanggai som spelar traditionell mongolisk musik och smyckar ut sig med mongoliska prylar, eventuellt nån kniv i bältet eller så, eller kanske inom nåt konstnärscommunity. De enda kinesgrabbarna med hästsvans brukar nämligen antingen vara hårdrockare/metalfans, tibetaner eller mongoler från provinsen Inre mongoliet(kan iofs diskuteras om de är kineser eller ej...) eller unga konstnärer/grafiska designers, eller kanske modebranschmänniskor. Men om du vill hitta denne Ping Pong tror jag att chansen är störst i det kinesiska hårdrockscommunityn, för de är nog datanördar hela bunten dessutom. Men i Hongkong finns väl inte så många nordkineser? Du har nog större chans i Beijing.