Saturday, January 8, 2011

Framme

Jag och Annika (min kära reskamrat) lever! Och är i Hong Kong. Resan gick finfint, vi hade en varsin fantastisk skärm med allt en vanlig liten resenär kan önska sig. Jag hade även en fet man som tog allt armstöd som resgranne. Detta var inte lika önskvärt, men antagligen ett sätt för karma att utjämna resupplevelsen.

Väl framme i Hong Kong tog vi oss till vårt rum. Iklädda 3 par byxor, 4 tröjor, 2 par strumpor försökte jag och Annika att sova utan täcken i rummet som hade en temperatur på cirkus 12 grader . Här en dokumentation av detta:


Det hela slutade med att vi fick sova i samma säng för att bibehålla livet. I morse tinade vi upp oss genom att använda hårtorken.

Tjing-Tjong så länge!

4 comments:

Herr Nilsson said...

Som erfaren kinaresenär (och självutnämnd besserwisser) kan jag rekommendera inköp av elektriska värmefiltar. Det är som att ha en annan persons värme i sängen utan att behöva ligga och oroa sig för ovälkomna närmanden. Finns förstås en liten risk för elchock, men det kan ju vara uppiggande på sitt sätt.
/Mattias.

BERNI said...

Haha, ja du Gabbis. Är det inte de ena så är det det andra. Tänk på svetthostellet så kanske det känns lite bättre! :D
Är nu hemma i Uppsala igen, känns konstigt! OCH, jag saknar dig redan!! Hur ska detta gå??!!
PUSS PUSS

Lina said...

Skönt att du är framme och förhoppningsvis hel och ren. Jag sitter med hemtenta och det känns som om mitt huvud är fyllt med grått ludd så jag skriver något lite fyndigare någon annan dag. Puss och kram!

emelie blomkvist said...

GABBIS!!! vi kommer den 1 februari, måste skaffa skype så vi kan praauda, om du nu är på G med det. låter fan inte bra att det är kallt, se till att skruva upp värmen tills vi anländer :) PUSS!