Sunday, January 16, 2011

Lamma Island


Efter en hysterisk utekväll på en bar långt upp i skyn och dans i högklackat i partyområdet LKF, skulle vi under lördagen delta i en faddringsaktivitet som vi visste mycket lite om, förutom att vi skulle åka till en ö alldeles utanför Hong Kong.


Säkerheten på den lilla färjan var på topp, och detta bekräftades med denna skylt:



Och när vi kommer fram får vi veta dagens planer: haika upp för ett berg (! ! !) i två timmar. Visst är det härligt att det här med vandring upp för berg på något vis förföljer mig tänkte jag och besteg med sönderdansade ben och alkoholtrött huvud upp till världens ände.

Men efter två timmars vandring kom vi fram till en strand. Solen kom fram, en selektiv värmebölja kom över oss och ölen var billig- helt plötsligt var varenda steg värt det, för äntligen kunde jag faktiskt ta bilder som folk skulle kunna bli avundsjuka på.

(Fast så avundsjuka behöver ni inte vara för att om jag skulle fotograferat åt andra hållet så låg där ett stort energiverk, men det behöver vi ju inte visa upp).

1 comment:

linnea said...

gabbi gabbi. jag saknar dig! iallafall, skulle du vilja göra mig tjänsten att ta bort min blogg från din roll så inte alla hittar dig? hade varit toppen. hört ryktesvägen att annette läser den och jag har lite av en "inga föräldrar"-policy...

love ya