Monday, March 23, 2009

Förvaltningstenta

Jag sitter just nu på KTB och mastodantpluggar inför morgondagens tenta om, hör och häpna, något så fantastiskt roligt som förvaltning. Förvaltning suger. Ni vet när man säger att saker är tråkiga, det här är höjden av tråkighet.

Jag ska demonstrera exakt hur tråkigt det är med en helt O-PK lista.

Tråkigt: Att man får betala tillbaks på skatt.
Tråkigare: När man bryter ett ben i juni.
Tråkigast: När folk dör i en tsunami.
Ännu tråkigare: Jorden går under och man är den enda som överlever. (Alternativt en till människa överlever och denna är författaren till alla skämt på How I met your mother. OH HU!/Dubbelkvack!).
Höjden av tråkighet: Svensk förvaltning.

Dagen började optimistiskt med facebookstatusen: KTB-countdown: 1 timme avverkad, 12 to go! och har nu landat i KTB-countdown: 9 timmar avverkade, 4 to go! HAGPÅIAHBFAJFBPSKNG.

Jag väntar nu på att något rafflande ska hända. Något vansinnigt. Men det verkar vara svårt att hitta glädjeämnen här på KTB. Mitt enda hopp är Jasmin.

Förra gången vi tentapluggade så lovade hon att om hon fick VG på sin tenta så skulle hon skrika ett obscent ord i stora läsesalen (där vi sitter nu). Nu fick hon VG, men jag har inte hört tillstymelsen av något snuskord. Jag vet inte riktigt hur jag ska hetsa henne?! Det verkar som hon har fegat ur lite grann. Jag har försökt med allt. Jag har stirrat på henne stint, provocerat henne genom att dra din mamma är ett luncherbjudande-påhopp, men ingenting verkar fungera.

Så du som finns där ute som har ett skarpöga för förvaltning samtidigt som du har tourettes, sök upp mig genast! Jag behöver dig.

1 comment:

Mekc said...

Den bästa varianten av dem alla: ÄRKEKVACK! Och det är allt jag har att säga om förvaltning. Lycka till imörrn!