Sunday, March 22, 2009

Hur låter djur? Del 2

Malin och jag kunde inte riktigt släppa det här med hur giraffer låter och fortsatte att fundera på det under dagens telefonsamtal.

Malin: Ja men det lustigaste tyckte jag var att giraffen gjorde "sällsynta stön".
Jag: Jag vet!
Malin: Hur tog de reda på det? Var det en människa som satt ute på savannen och försökte klura ut om giraffen verkligen var stum?
Jag: Ja och hur gjorde det de? Hade de en sådan där farfarslur?! Använde de ekolod?
Malin: De kanske klädde ut sig till giraffer och testade med olika ljud. PRFF? Nehej, det fungerade inte.
Jag: Haha, det låter som ett fantastiskt jobb!
Malin: Ja man skulle blivit biolog istället.
Jag: Men jag undrar fortfarande hur girafferna pratar med varandra om de bara ibland gör små stön som är sällsynta?
Malin: De kanske använder teckenspråk?

Och återigen är Malin 1000 gånger roligare än mig, men jag bloggar snabbast. HA HA!

No comments: