Tuesday, March 3, 2009

Veckan som gick

Tillbaka! Vi får helt enkelt ta igen veckan där vi inte varit tillsammans.

Veckans hudfärg: Gul.
















Veckans besök: Malin

















Veckans tjuvlyssnat:
Jag och Malin är på väg till andra långgatan på lördagskvällen för att ta oss en öl. På vägen dit ser vi en kille som kommer gående med snabba steg och sluddrar högt i telefon.
Kille: Öh, vart är ni? Kan vi inte träffas under den stora stjärnan i himlen? Ser ni den?

Hm. Menar han polstjärnan? Ja den har ju en fix punkt sådär, lite till höger.

Veckans insikt:
Malin och jag är och fikar med Malins kompis Emelie. Vi börjar prata om lördagsgodis och en godisaffär som heter 4-gott.
Jag: Ja men alltså säger du fyr-gott (som typ för-gott) eller säger du fyra-gott? Jag förstår inte namnet.
Emelie: Nej inte jag heller... eller vänta nu. Det måste ju vara Four-gott!

Så nu var vi tillbaks på banan igen. Väl mött!

2 comments:

Mekc said...

haha, men vadå jag trodde att det var får-gott. Som i halm.

Anonymous said...

haha, gick precis med samma tanke själv idag. Sen gav jag upp och shoppade loss hos göttepojkarna istället.