Friday, October 24, 2008

Karma, where are thou?

På tågresan igår försökte jag ge mig på att underhålla mig själv genom att ringa Malin. Självklart avbröts samtalet efter fem minuter och satt åter där igen som alla andra mongon och sa hallå? hallå? Vi avslutade istället samtalet med en sms-konversation.

Jag: Hur svårt kan det vara att skaffa täckning på ett tåg? Jävla medeltid.
Malin: Alltid ska vår relation motarbetas!
Jag: Jag tror att det är karma som är trött på allt arbete den får efter att vi har haft ihop det. Karma är sjukt lat helt enkelt.
Malin: Karma borde skickas till boot camp och lära sig lite om hur saker och ting funkar. Man kan inte bara ta sig an ett jobb och sen inte sköta det.
Jag: Karma har kanske gått in i väggen och har nu satt världens bestraffningar på autopilot.
Malin: Ånej. Det var därför jag skar av mig toppen av mitt finger i förrgår. Jag tyckte att det var lite fantasilöst. Inte alls likt karma.
Jag: Vi kanske borde skicka blommor. Jag har för mig att karma bor någonstans i Närke.
Malin: Det här är den knäppaste smskonversationen någonsin. Hoppas att ni uppskattar den, FRAmän!
Jag: Varför hamnar jag bredvid ludvikas mest inavlade kvinna som diskuterar alla sina män högt i mobiltelefonen? Karma kom tillbaka!
Malin: Karma kan inte nås för tillfället. Lämna gärna ett meddelande efter pipet.

1 comment:

Anonymous said...

Hahahahahaa. Vi är så lustiga att vi borde buras in.