Monday, October 20, 2008

Friskismode. Del 2.

Häromdagen var jag på ett friskisbesök i en lokal där jag inte varit tidigare. Till saken hör att jag var lite försenad efterssom jag såklart inte hittade dit och är en tidsoptimist utan dess like.
Jag kommer inspringande och frågar som hastigast en av funktionärerna var gympapasset var någonstans.

Funktionär: Jo det är i sal 1.
Jag: Okej och var ligger den?
Funktionär: Den ligger... eller föresten, du kanske vill byta om först?
Jag: Öh nej inte direkt.
Funktionären synade mig upp och ner och tittade fundersamt och svarade till sist.
Funktionär: Salen ligger en trappa upp OCH det gör omklädningsrummet också.

Jag vet inte. men jag vet inte om det är kotym i Göteborg att till vardags gå runt i en Spice Girls-tröja och ett par svarta mjukisbyxor med röda revär på. Eller så kanske de har dress-code på friskis?

Så nästan gång kanske jag ska testa min röda (som matchar mitt ansikte så väl) skolan är bäst på sommaren-tshirt? Moderiktigt om något.

No comments: