Tuesday, October 21, 2008

Göteborgshumor

Jag och Dajana kände för ett miljöombyte och bestämde därför att dagens panikpluggning skulle spenderas i handelsbiblioteket istället för vårt vanliga hang-ut KTB, där de andra historianördarna svettas.

En helt ny värld öppnades upp för oss. Här var stolarna sköna, utsikten fantastisk och man kunde köpa understryckningspennor för 12 kronor. Människorna där var vackra och perfekta i olika former av spännande skjortor och välklippta frisyrer. Själv klippte jag luggen i badrummet igår kväll och tofsen och mjukiskläderna var där.

I alla fall tar vi motvilligt upp böckerna och börjar läsa.
Dajana: Gud vad välklädda alla är här.
Jag: Och lässalen är jättefin!
Dajana: Som ett besök i en helt annat värld!
Jag tittar ner på böckerna som jag trakasserat med min nya rosa (!) nyinköpta överstryckningspenna.
Jag: Det bästa studie-besöket någonsin.


Så på torsdag kommer jag tillbaka till Falun. Jag hoppas att ni är redo för en Gabbis med nyklippt lugg och en hel drös göteborgskämt i väskan.

2 comments:

Cajsa said...

Du är välkommen. Och kommer åka tillbaka till GBG med väskan full av Falu-humor. Vi är dock inte riktigt lika avancerade här uppe. Roligt - fast tråkigt, du vet.

Anonymous said...

Ja, men välkommen hit. Jag är på cajsas sida om att vi är roliga. Men tråkiga. Och att dalahumorn måste uppdateras