Sunday, May 4, 2008

Gabbis på friskis

Helgen spenderas som sagt i Västerås hemma hos Laika och igår var hon inte sen till att uppfylla min förfrågan som jag kastat ut i en svag stund om att vi skulle gå på friskis.

Jag har haft mina hurtiga omgångar då jag med en spicegirls-tröja på, besökt alla möjliga gympapass. Men jag kan inte låta bli att vara förvånad varje gång jag sätter min fot i någon friskislokal.
Igår stod dans på schemat och direkt ropar de överambitiösa ledaren ut "okej hej nu köööööör vi! Släpp loss och ha roligt!" med den skrikigaste stämman i världshistorien. Alla har ett stort leende i ansiktet och tanken om att jag har hamnat i en sekt smyger sig raskt på.
Sedan att jag blivit placerad bredvid kvinnan som ropar ut Xena-thewarriorprincess-feministcampsläger-vrål gör ju inte saker så mycket bättre. Själv tror jag att jag kan lyfta knänen på det häftigaste sättet - tills jag inser att mongot som står framför mig egentligen är en spegelbild av mig själv. När jag även ser att Laika dragit sig tillbaka och ställt sig bakom en pelare för att inte skratta allt för mycket är jag åter nere på jorden. Vi kan ju sammanfatta det som att jag är glad att jag hade mitt friskis-återfall i Västerås och inte i Falun - för vem vet hur det hade slutat. Alla människor får ju inte plats bakom en pelare.

1 comment:

Anonymous said...

Här är galet bra info till dig:
mig hittar du på www.anosia.webblogg.se och Remz på www.rebeccalindkvist.webblogg.se

Vilket tur att internet finns när man slarvar bort lappar ;)