Friday, May 16, 2008

California here I cooooome

Jag har en sjuk hang-up på mtv:s realityserier. Efter Laguna Beach har jag följt The Hills slaviskt - jag har sprungit hem varje tisdag och letat efter mottagning över hela mitt rum för att det nya avsnittet ska uppenbara sig för mig. Efter de ynka 20 minuterna, som till åtminstonde består av 50% helikopterbilder över Los Angeles, känner jag att en abnormal nyfikenhet som rör huvudpersonen Lauren väckas till liv inom mig. Tack vare internet så finns ytterligare you-tubeklipp och skvallersidor att tillgå för att mitt thehills-begär tillfälligt ska stillas. I höstas fick jag till och med för mig att jag skulle fråga om Lauren ville vara min facebookvän. Tur nog greppade jag mitt förnuft innan den stalkermanövern hade gått alldeles över styr.

Nu till min stora sorg har The Hills säsongsuppehåll till AUGUSTI (!) men som plåster på såren hittade jag ytterligare en serie som går i samma Laguna Beach-andan, nämligen Newport Harbor. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag är så intresserad av blonda rika bortskämda kaliforniatjejer med likande personlighet och surfkillar med plastikopererade mammor - men något suspekt är det i alla fall. Det kan ju iaf inte vara att jag vill vara som dem - eller?
  • Gabbis bor i en skruttig korridor - närmare bestämt den äckligaste korridoren i ryd VS de bor i femtiorumshus vid havet.
  • Gabbis har studieskulder VS den närmaste relation de har till skulder är i form av de pengar som deras föräldrar driver in från folk som mig.
  • Imorgon ska det var sju grader och regn i Linköping VS Kalifornien har en medeltemperatur på 21 grader året om.
  • Gabbis är snart 22 VS they stay forever young!

Nej det kanske helt enkelt är så att jag inte ska nöja mig med att vara glad och belåten för att jag skrev en sida på min uppsats idag utan att jag istället måste ta tjuren vid hornen och flytta till det där förlovade landet på andra sidan atlanten. Problemet är väl bara att jag inte riktigt tror att mtv:s realityteam kommer att missta mig för en blond rik 17åring. Men jag är inte den som är utan råd. Jag har redan en förklädnad att dra fram. Man ser ju redan på prototypbilden att det kommer att gå så sjukt bra för mig - så bli facebookvän med mig nu innan det är för sent!

2 comments:

Anonymous said...

Kaliforniska rikemansbrudar har alltid heta, rika och välartade vänner VS Gabbis slo & sluskvänner från Falun. Tendensen är ganska tydlig, lycka till med facebook vänskapen iaf

Anonymous said...

California here I come..., om en månad är jag där Gabbis!