Sunday, March 30, 2008

Falun VS Linköping

Imorgon har jag avverkat min tid här i dalarna och det är med tudelade känslor som jag lämnar Falun för den här gången. Det är konstigt att jag inte ens hade för avsikt att komma hit och nu känns det nästan lite surt att åka tillbaka till Linköping.

Här följer en fascinerande och bitter jämförelsetävling Linköping - Falun.
Likmaskutveckling vid händelse av plötsligt död:
I Linköping skulle dom inte finna mig förens likmaskarna format ett litet bo i en ögonglob, antagligen i båda. Man skulle ju kunna ha förhoppningen om att de kanske hittar mig efter en vecka eller två då jag börjar mögla sönder men med tanke på att odören i min korridor är att jämföra med ett sopberg i afrika så går nog det bort.
I Falun så skulle likmasken inte ens hinna vakna till liv förens någon märkt att min hysteriska bamseberättarröst hade tystnat.
Falun: 1
Linköping: 0


Sociala övningar
I Linköping får jag spännande erbjudanden från Birgitta, 69 år, om att bli medlem i en kvinnokyrkoföreningsgrupp. Resten av tiden består i att låtsas att alla karaktärer i tvserierna är mina bästa vänner och att snart, ack så snart, ringer Blossom så att vi kan hänga!
I Falun slänger jag ett hurtigt ben över fredriks staket (aldrig får jag gå in den vanliga vägen som alla andra) och finner snabbt som attan en bekant själ att terrorisera.
Falun: 2
Linköping: 0


Förmåga att behålla vänner:
I Linköping så vårdar jag mina få fantastiska kontakter ömt och om man inte ser mig och bor i samma stad som mig, så tätnar mystiken ännu mer och tanken om mig liksom förhöjs och förgylls, precis som jag har gjort med mitt minne av gamla marres. Alla saknar mina ordvitsar och ingen vill göra slut med mig.
I Falun så har sms-funktionen alkolås ännu inte uppfunnits och kryptiska meddelanden skickas iväg medan mina andra försök att sätta sig på en obefintlig stol återigen förstör den fina bilden av mig som förståndig vän, bara krymper bort till inget alls.
Falun: 2
Linköping: 1

Hjärncellsförmåga:
Linköping är studier och inget annat så mina hjärnceller frodas och mår sjukt bra där. Jag har äntligen förstått någorlunda vad pragmatisk betyder! Hjärncellerna blir tråkigare men sjukt mycket närmare att vinna fett med pengar i "vem vill bli miljonär?" och när man är rik så behöver man inte skriva sina egna skämt.
Falun: Gabbis ute fredag, lördag, onsdag, lördag. Ja det säger nog sig själv hur hjärncellerna mår. Grammatiken i detta bakisinlägg avslöjar nog det mesta.
Falun: 2
Linköping: 2

Så det blev oavgjort och utslagsfrågan är: Hur många slantar kommer Gabbis ha i sin burk om hon barikaderar sig i Falun? Rätt svar är noll.
Hur många slantar kommer Gabbis ha i sin burk om hon åker tillbaka till Linköping och skuldsätter sig? 7492 kronor.
Så jaha, Linköping vann? haha. Ja vi kör väl på det. Östergötaslätten här kommer jag!

4 comments:

Anonymous said...

Oavsett om det blev oavgjort så har väl ändå Falun en liten bättre plats i ditt hjärta än Linköping? Om inte annat så bor ju jag och Flander här, och med tanke på den fantastiska bilden som du lagt upp (tack för det förresten *mumlar lite tyst*) så säger väl det allt? Och Gabbis...jag har verkligen inte glömt att jag ska komma och hälsa på. Jag har för den delen inget val, eftersom jag har hört att du har en fascination för vassa vapen, och man vet aldrig var Gabbis kan dyka upp. Men jag vill dessutom komma ner och äga din korridor totalt och kanske försöka sänka medelåldern. Haha!
Dessutom är jag ju din diakon numera, du skulle inte klara en sekund utan mig! Så på kärt återseende fina du. Vi hörs och ses inom en kort framtid!

Anonymous said...

Instämmer till fullo med nyss sagda klokheter. Inte kan väl Linköping vinna, Falun måste väl ändå dra det längsta stråt med tanke på all den historia du har med staden. Om inte annat kommer säkert någon schysst arkeolog på något bra Karl XI gjorde i Falun. Så de så

anny said...

Men åh, jag kommer ihåg att vi sanerade alla håltagare (eller vad det heter) i alla klassrum på sånna där små pluttar! Men jag kom inte ihåg hon satt i mitten med en bjällra.. Låter som en typisk Ingrid Råsmark-Kerstin Lur grej!! Lite otäckt faktiskt.

DonMalin said...

Äsch. Alla vet att både Linköping och Falun är skuggfigurer i ett hav, i en storm långt bort i fjärran i JÄMFÖRELSE med el Stoccolmo. Här lyssnar man på Eagles och är cool med vita solglajjer.