Wednesday, March 9, 2011

How to become Chinese

If you are a westerner in Mainland China some chinese people get really excited and want to take pictures with you. They all do the V-sign and smile like never before. For this reason we decided to try to blend in a little bit more with the chinese in-crowd.
Apparently, high fashion in Sanya = matching hawaii-shirt-outfits (Im guessing that this is the most prominent reason to why people call Hainan Island Chinese Hawaii). So the first thing on the agenda was to find some awesome outfits.

After that, we then tried to blend in some more by going around and asking chinese people if we could take a picture with them.

We threw a traditional chinese hat into the mix.


And some awesome sunglasses.


And added a tiny amount of alcohol.


And at last, we managed to master the V-sign!


And voila, finished! Spot the westerner in this picture.
Centrera I could so easily become a chinese spy now.

3 comments:

Sofia said...

Haha, gotta' love kineser! I norra Kina (bodde ett år i Peking) är det matchande huvudbonader som gäller för de kinesiska turisterna, fula kepsar eller fluffiga pandamössor (= awesome). Men för att passa in som lokalbo i Beijing behövde man lära sig att grisa ned vid matbordet och på marken runtomkring om man satt på uteservering, sova på offentliga platser (ju obekvämare ställning desto bättre), dricka baijiu (inget krav på att man skulle kunna hantera spriten dock, tvärtom: om man däckade var man riktigt kinesisk!), och lära sig uppskatta deras omsorgsfullt dekorerade men smaklösa tårtor, för att nämna något. Men allt det struntade jag i, för att passa in var ändå kört för min del redan från början, jag var för lång, och lite för blond. Men skitsamma, det är kul att inte passa in i Kina, till viss grad iaf. De kineser som lärt känna mig, min pojkvän t.ex, har dock ibland sagt att jag är som en "traditional Chinese girl", hmm...kanske var jag kines i ett tidigare liv eller nåt.

Sofia said...

Mycket underhållande blogg du skriver f.ö (har kikat runt lite nu)! :-)

Jessica said...

Haha, tack. Vad gullig du är! Har du hittat José än? ;)