Thursday, February 10, 2011

Filippinsk anekdot

Tillbaka på vårt rum, satte vi på tv:n för att njuta av det filippinska utbudet. Och om Hong Kong är bra på slogans, så är fan filippinerna världsmästare i sweet talk.

Detta utspelar sig: En kvinna med långt böljande hår som flyger lagom i vinden står på en balkong och tittar längtande ut i natten. Plötsligt står hennes älskade bakom henne och betraktar henne med en öm blick. Hon vänder sig överraskat - men graciöst runt och deklarerar genast sin kärlek till hennes förhoppningsvis framtida man.

Kvinnan: I give you my heart, my body and soul.
Mannen: All I want is your lifestyle.

OH SNAP!

2 comments:

Anonymous said...

åh herregud, jag kvider av skratt. jag har fan sett något liknande.

men du, jag vill också ha ett inlägg om karaoke på filippinerna. det är ju deras nationalsport typ. jag befann mig en dag på en extremt vacker strand, drack en iskall öl och glassade. det enda problemet var den bredvidliggande karaokebaren. att höra filippinska fulla män sjunga enrique iglesias och ricky martin tillhör inte favoriterna. fast värst var ändå maria carey.

Gabriella said...

Haha tror du att min blogg inte skulle ha en kareokehistoria från filippinerna? Det kommer en om några dagar :D