Monday, October 12, 2009

Konversation med Malin

Malin: Vet du vad man aldrig ska köpa till sitt hem?
Jag: Nej?
Malin: Jo en våg. Vi var på lidl och där sålde de vågar för 99 kronor!
Jag: Men gud!
Malin: Så vi köpte en, det skulle vi aldrig ha gjort!
Jag: Nej jag förstår inte hur du vågade.
Malin: Ooohoho. Nej men det är ett hekto hit och det är ett hekto dit och nu så känner jag att jag måste ut och springa! Köp aldrig en våg!
Jag: Nej jag ska aldrig köpa en våg. Jag skulle däremot kunna tänka mig att ärva en våg. Den som vi har hemma hos mamma visar alltid att man väger 5 kg för lite.
Malin: Toppen! Det är kanske egentligen den enda vågen som går rätt?
Jag: Ja för att hur skall man egentligen veta? Finns det liksom ett Fröken Våg som man kan ringa?
Malin: 90 510 Det här är fröken Våg.
Jag: Du väger 68.5 kg.

1 comment:

anny said...

apropå allt och inget, kolla in denna klockrena sida; http://www.klockren.nu/

you must love it!