Tuesday, February 23, 2010

Betapet-jobbigt

Jag har gått och fullständigt förälskat mig i sidan betapet.se där man kan spela alfapet på nätet. Detta är nästan töntigare än mitt fanatiska schlagerintresse, men jag älskar att omfamna töntigheten och jag har märkt att de flesta människor ganska motvilligt erkänna att de någon gång någonstans faktiskt också beblandat sig med detta internetfenomen. Tyvärr stöter man ibland på lite "annorlunda människor i spelrummen. Och med annorlunda menar jag knäppa.

I betapetchatten under slutet av spelet:
Motståndare: Jag har svårt att få ut mina brickor, för jag har bara konsonanter och alla vokaler är redan tagna.
Jag: jobbigt :) (<- OBS smilisar är ett viktigt betapetfenomen)
Motståndare: ja, fast det finns ju värre saker...
Jag: Ja som att få z bland den sista utgiven av bokstäver (<- Z = betapethatbokstav).
Motständare: Nej, jag menade som på Haiti...

1 comment:

BERNI said...

Haha, ja! Eller den här AIDS epedemin i Afrika! Man kan nästan tro att det var mig du spelade mot!