Wednesday, September 1, 2010

Mingelkonsten

Då jag är ordförande för en studentgrupp för Europaprogrammet begav jag mig glad i hågen över till en mingelkväll för att ragga medlemmar till våra aktiviteter. Lycklig över gratis alkohol och godis samtidigt som jag presenterade min lilla grupp, hamnade jag bredvid utbytesstudenterna.

(Översatt från english to svensk).

Jag: Hej, Gabriella.
Man: Hej, Alberto.
Jag: Hej, vart är du ifrån?
Man: Spanien.
Jag: Oh min stora dröm har alltid varit att lära mig spanska?
Man: Jasså, varför då?
Jag: Ja alltså... för att alla killar från Spanien är väldigt snygga.
Tystnad. Titta på klockan. Titta på halvfulla vinglaset.
Man: Jag måste nog fylla på mitt vinglas.

Jag gav inte upp utan närmade mig mitt nästa mingeloffer.
Jag: Hej, vart är du ifrån?
Kvinna: Ukraina.
Jag: Hm. där har jag inte varit men jag vet att de vann eurovision för ett tag sedan.
Tystnad. Titta på klockan. Titta på halvfulla vinglaset.
Kvinna: Jag måste nog fylla på mitt vinglas.

Så sammanfattningsvis gick det där strålande. Påminn mig om att ställa fram två stycken extra stolar till nästa studentgruppsmöte.

No comments: