Monday, November 9, 2009

Lifestyle of the rich

Jag och Otto mobilsamtalar och har en dyster konversation om studentlivets fattigdom.

Otto: Jag förstår inte, pengarna bara försvinner och nu måste jag äta fiskpinnar i två veckor.
Jag: Mitt bästa tips är havregrynsgröt!
Helt plötsligt hörs ett pip och Ottos manliga stämma försvinner.
Jag: Hallå?
PIP
Otto: Förlåt, min mobil är så känslig att ibland kommer jag åt en knapp som parkerar samtalet.
Jag: Vad innebär det ens att parkera ett samtal?
Otto: Äh jag vet inte, kanske som att lägga på fast det kostar pengar.
Jag: Aha, det är så de rika avslutar sina samtal!
Otto: Precis! De sitter på stureplan och bara ååh jag har parkerat fem samtal just nu!
Jag: Och de som är riktigt rika använder valley-service.
Otto: Åh vilket drömliv!
Jag: Bättre än fiskpinnar och havregrynsgröt iaf.

Glöm snygga bilar och stora champangeflaskor. Det är de små sakerna som skiljer fattig och rik åt i dagens finanskris.

No comments: